kebaikanDISEBALIKminumanJUS

Saper kat sini yang tak berapa gemar pada minuman jus...? Maaf la kalau aku terpaksa kata yang korang rugi sangat2 sebab di dalam setiap perahan buah-buahan atau sayur-sayuran ni, terdapat banyak nutrien penting yang baik untuk badan kiter. So, bagi penggemar2 jus, tahniah diucapkan kat korang2 dan kepada mereka2 yang belum merasai kenikmatan minuman jus, di sini aku sediakan beberapa jenis jus yang korang leh try kat rumah k. Mana tau leh jadi salah satu minuman kegemaran korang pulak..

JUS TOMATO:
Membantu menjaga hati, stamina dan menyihatkan badan.

JUS LOBAK MERAH:
Memelihara penglihatan.

JUS OREN:
Bertindak sebagai antibodi yang menjaga ketahanan badan. Ia juga baik diminum setiap hari oleh mereka yang menghidap gusi berdarah dan gigi rosak.

JUS EPAL:
Mengandungi banyak magnesium, zat besi dan silikon, potassium, fosfor, kalsium dan sodium. Ia juga kaya dengan vitamin A, B dan C. Membantu menjaga kesihatan dan kecantikan kulit. Bak kata pepatah, "An apple a day keep the doctor away."

JUS NANAS + BETIK:
Melancarkan pencernaan dan amat sesuai diminum bagi mereka yang kurang selera makan.

JUS NANAS + TIMUN:
Kalau dah makan seafood banyak2 tu elok minum jus ni kerana ia membantu menurunkan kolestrol dalam darah.


...so, apa lagi? Mulakan cara hidup sihat sekarang dan amalkan minuman jenis jus setiap kali korang menjamu selera k. Selamat mencuba!

0 comments:

Post a Comment