Assalamualaikum dan selamat malam semua... Tadi tgh godek2 folder lama2 then aku terjumpe thoughts yang beshhh geler yang aku nak kongsi ngan korang2. "Hidup adalah gabungan antara bahagia dan derita. Ia adalah menguji keteguhan iman seseorang. Malangnya bagi mereka yang hanya mengikut kehendak hati tidak sanggup menerima penderitaan". Ayat tu daripada HARiETA WAHAB..

Aku rasa betul gak. Kalau hanya ada salah satu jer sama ada bahagia or derita, tu bukan hidup namanya. Semua org nak bahagia tapi sejauh mana korang leh tahan ngan bahagia jer? Hidup ni jadi bosan kalau nasib kita sentiasa baik dan kalau takde derita, kita takkan belajar untuk menghargai hidup tu sendiri.

Tapi ader sesetengah orang tak sanggup mengalami derita tu sebab sakit sangat2. Memang sakit dan kalau boleh nak elak benda2 yg derita ni sebab benda tu menguji ketabahan kita. Tu yang kalau tak tahan derita sampai nak membunuh diri pun ader gak. Subahanallah. Mintak2 sangat di jauhkan daripada jalan nak ke neraka jahanam tuh..

So, korang rasa macam mana? Nak bahagia sje ker or nak dua2 (derita & bahagia)...? Share ngan aku k.. (^o^)

0 comments:

Post a Comment