To SASRUL AZMIRA... Semoga Kekal Hubungan ke Jinjang Pelamin.. InsyaALLAH. Aminnn...


Assalamualaikum...


10 Julai yg lalu aku baru sampai Seremban. 2 minggu lepas aku still ader kat Perak lagi menghabiskan cuti sem aku kat sana dan 2 minggu yg lepas tu jugak la aku gi umah member aku B'are. Dia bertunang. Aku ngan member aku, Faizah terkejut gak sebab takde angin takde ribut tiba2 dgr dia nak bertunang Tu pun Mumtaz member masa form 5 bagitau. Kalau tidak taktau aku dia bertunang hari Sabtu tu. Aku igt nak ajak Faizah merempit ngan aku sekali ke SKC tapi dia lak bz ngan bisnes pasar malam family dia. Mun (Mumtaz) dah ajak, so aku kena gi ar. Dah plak tu B'Are (Sasrul Azmira) boleh dikatakan ngam ngan aku dan budak2 pompuan kelas 4/5 Teknikayg lain sebab course Teknikal tu lebih ramai budak lelaki berbanding budak pompuan. Pompuan just 7 org je (aku, Mun, B'Are, Linda, Hazah dan Mastura). Yang lain suma lelaki. So, disebabkan Faiz (Faizah) tak dapat ikut, aku ajak la adik aku gi sama.


Seperti yang dirancang, aku gi umah Mun dulu sebab kitorang dah janji nak gi sama. Lagi pulak aku tak berapa igt sangat jalan ke rumah B'Are. Aku igtkan aku lambat sebab rancang kul 11-00 pagi tapi sampai kul 11.30 pagi. Rupa2nya Mun lagi lambat. Bukan aper, dia plak beriya2 cam dia yg bertunang. Hahahaaa... Memang terserlah baju yang dia pakai hari tu. Berkilat2 macam baju mak datin.. Hee.. Sementara aku ngan adik aku tunggu 'mak datin' tu bersiap, kitorang sempat main2 ngan kucing2 dia. Masa tu aku tengok ader 3 ekor. Aku main ngan kucing dia yg kaler oren(gambar kat atas tu).. Betina tapi ganaz siottt... Bercalar abis tangan aku. Pas main, aku tangkap ar gambar dia. Memang mesra kamera si oren tu. So takde masalah posing untuk aku. Huhuhuhuhuu...


Dah bersiap si Mun tu, kitorang pun bergerak ke rumah B'Are. Dia merempit ngan adik dia. Aku merempit ngan adik aku. Memang rempit abis ar sampai reben yg diorang letak kt barang hantaran B'Are tertanggal. Hahahhaaa.. Dah sampai, kitorang bersalam ngan mak B'Are. Dah masuk je ke umah B'Are, aku nampak B'Are macam celebrity lak. Penuh flash kamera kt muka dia. Dia berbaju tunang kaler hijau. Cantik dan tak macam B'Are yg aku kenal masa sekolah dulu. Dulu sempoi gile minah tu. Sekarang ni cantik dahhh.. Huhuhuhuu.. Masa tgh sibuk tgok B'Are, ader member duk panggil nama aku ngan Mun. Rupa2nya member masa sekolah menengah dulu pun ader datang sekali, Emma dan Salmizah. Diorang still macam dulu. Aku je yang lain, makin chubby. Huahahahaaa..!! Seperti gambar kat atas tu, Emma sebelah kiri dan Mun sebelah kanan. Gambar Mizah aku ader ambik gak tapi masa dia tgh makan. Dia taknak aku paparkan so gambar mun ngan Emma jer la aku tunjuk. Lagipun gambar tu mulut dia penuh dgn nasi. Heehee.. (sajer ambik gambar macam tu..) Kenangan.. kui.. kui... kui... Dah berjumpa tu apalagi, mulalah isu bercerita tentang diri masing2. Yang paling banyak, isu tentang kawin. Bila diorang tanya aku, aku cakaplah aku takleh potong line Mun. Mun dah kawin, baru aku leh naik pelamin gak. Hahahaa... Tak pasal2 Mun lak kena kawin dulu daripada aku. Mizah dah kawin dan ader anak dah. Emma bertunang. Mun ngan aku je lagi still takde ikatan aper. Tapi Mun tu mesti dah ader bf dah. Sajer tak mo cakap kt aku. Rahsia konon. Aku jer still single. Hahahaa!! Single la sangat.. Huhuhuuu...


Dah bersembang sakan, aku masuk bilik B'Are nak tangkap gambar dia. Aku tgok banyak gak barang hantaran pihak perempuan. Tapi dalam banyak2 tu aku berkenan sangat kat hiasan yang berbentuk sotong tu.. Cantik. Kaler pink lagi. Huhuhuhuu.. Pas tangkap gambar B'Are, aku tangkap gambar Mun ngan Emma. Then, pastu makan dan kitorang balik. Memang meriah la.. Majlis betunang macam majlis akad nikah lak. Baju dia pun vogue giler.. Cam baju nikah sampai aku ngan Mun keliru saman ada dia bertunang or bernikah. Hahahaa!! Tapi apa2pun, aku ngan member2 doakan hubungan B'Are ngan tunang dia kekal sampai ke jinjang pelamin dan seterusnya bahagia dunia akhirat. InsyaALLAH, aminnn...


Selingan: Bila laa Mun nak kawin nih.. Baru cepat aku dapat seru.. Huhuhuhuhhuu..


----------------
Now playing: ST 12 - Jangan Pernah Berubah
via FoxyTunes

0 comments:

Post a Comment